بارسا فراتر از يک باشگاه

وبلاگم در مورد بارسلونا و موارد مرتبط به اون


اینم شکیرا خانوم

خدا لعنتت کنه شکیرا که مصدومیت بازیکنامون تقصیر تو

نويسنده: mj | تاريخ: جمعه 18 شهريور 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |

رونالدوی کوچولو آخه

 

نويسنده: mj | تاريخ: جمعه 18 شهريور 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |

بازگش مصدومان و آمادگی برای بازی مقابل سوسیداد

 پپ گواردیولا، سرمربی بارسا، در آستانه دیدار تیمش مقابل رئال سوسیه داد اخبار خوبی از کادر پزشکی باشگاه دریافت کرد. کارلس پویول، آدریانو، مکسول و ابراهیم آفلای، چهار بازیکن مصدوم آبی و اناری ها، با پشت سر گذاشتن دوران مصدومیت می توانند در این دیدار تیم شان را همراهی کنند.

 

پویول در ماه ژوئن زانوی مصدومش را به تیغ جراحی سپرد و از آن زمان نتوانسته برای بارسا بازی کند و حتی اولین دیدار فصل مقابل ویارئال را نیز از دست داد اما برای دیدار مقابل سوسیه داد آماده شده است.

 

آدریانو هم که در دیدار سوپرکاپ اروپا مقابل پورتو مصدوم شد، از هفته گذشته به تمرینات بازگشته بود.

 

مکسول نیز در تمرینات پیش فصل در آمریکا، دچار کشیدگی عضلات شکمی شد و اکنون بعد از پشت سر گذاشتن مصدومیت، می تواند برای بارسا بازی کند.

 

و در نهایت ابراهیم آفلای که در دیدار دوستانه بارسا مقابل منچستریونایتد از ناحیه همسترینگ آسیب دیده بود، شرایط بازی کردن را پیدا کرده است.

نويسنده: mj | تاريخ: جمعه 18 شهريور 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |

پپ:بارسا بدون من هم قدرتمند است

 

                                                

 

 

پپ گواردیولا، سرمربی بارسا، معتقد است با اضافه شدن کارلس پویول، تیمش به سطح بالاتری خواهد رسید.

 

پویول که در ماه ژوئن زانوی مصدومش را به تیغ جراحی سپرده بود، با پشت سر گذاشتن دوران نقاهت می تواند در دیدار این هفته مقابل سوسیه داد کاتالان ها را همراهی کند.

 

گواردیولا در گفتگو با خبرنگاران گفت:" پویول کارهایی می تواند برای تیم انجام دهد که تنها بازیکنان کمی می توانند بکنند. او کاپیتان ماست و از تجربه بالایی برای بازی در شرایط دشوار برخوردار است.

 

او مصدومیت های زیادی را پشت سر گذاشت اما دیدن اراده او برای بازگشت در تمرینات ما را بسیار قوی تر کرد."

 

قرارداد گواردیولا در ژوئن 2012 به پایان می رسد و او هنوز در مورد آینده اش تصمیم گیری نکرده است.

" باشگاه تنها به مربی وابسته نیست. به هیئت مدیره، بازیکنان و هواداران نیز وابسته است. من نگران نیستم زیرا این باشگاه را می شناسم و می دانم که حتی با جدایی این بازیکنان و مربیان، همچنان قدرتمند باقی خواهد ماند."
نويسنده: mj | تاريخ: جمعه 18 شهريور 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |

راسل تو یک انسان احمق کوچیکی

سلام به همه ي شما عزيزان به نظر شما چه فحشي برازنده ي راسل کوچيکه کسي که نه تنها به خودش اجازه ميده رو پيراهن مقدسمون تبليغ بذاره اونم از يک شرکت که ساحباش يک مشت عرب ملخ خورن بلکه ميگه اگه اين کمپاني قطري نبود بارسا کوچک ميشد.اونم از بستن در لاماسيا.راسل حيا کن بارسلونا رها کن

 

زنده باد بارسا

زنده باد هواداراي واقعيش

نويسنده: mj | تاريخ: دو شنبه 14 شهريور 1390برچسب:بارسلونا,راسل, | موضوع: <-PostCategory-> |

كرايف:روسل، مورينيو را به گوارديولا ترجيح مي‌دهد

 

نقل از آس اسپانيا، يوهان کرايف رئيس افتخاري پيشين باشگاه بارسلونا معتقد است که مدير عامل وقت اين باشگاه بيش از حد به همتاي مادريدي خود نزديک شده و قصد دارد سياست‌هاي پرس را در دستور کار خود قرار دهد.

وي گفت: متاسفانه براي هيچ هوادار متعصبي قابل درک و هضم نيست که چرا روسل تا اين حد سياست‌هاي باشگاه رئال مادريد را مورد ستايش قرار مي‌دهد.

وي ادامه داد: سرمربي رئال مادريد انگشت خود را در چشم دستيار گوارديولا فرو کرده و مدير عامل باشگاه ما حتي در حد يک جمله در اين باره سخن نگفته است و وقتي خبرنگاران از او در اين خصوص سؤال مي‌پرسند همه را دعوت به سکوت مي‌کند. آيا حق نداريم بپرسيم که چرا بارسلونا رفتار زشت سرمربي رئال مادريد و بازيکنان اين تيم را در سوپر جام اسپانيا محکوم نکرده و هيچ شکايتي ندارد؟

کرايف در خصوص سياست‌هاي روسل خاطرنشان ساخت: شک ندارم که روسل، مورينيو را به گوارديولا ترجيح مي‌دهد. او بارها به همه ما ثابت کرده که رفتار مورينيو را دوست دارد و اين براي ما قابل هضم نيست.

بسياري از کارشناسان بر اين باورند حملات رسانه‌اي کرايف و همدستانش عليه روسل به طرفداري از خوان لاپورتا رقيب وي است و تيم قدرتمند رسانه‌اي کرايف وظيفه حمايت حرفه‌اي از لاپورتا را بر عهده گرفته است.

 

نويسنده: mj | تاريخ: دو شنبه 14 شهريور 1390برچسب:کرایوف, | موضوع: <-PostCategory-> |

لیست بازیکنان بارسا

 

 
لیست بازیکنان تیم
 
 
1 Víctor Valdés دروازه بان   14 Javier Mascherano بازیکن خط میانی
13 José Pinto Colorado دروازه بان   15 Seydou Keita بازیکن خط میانی
2 Daniel Alves مدافع   16 Sergio Busquets Burgos بازیکن خط میانی
3 Gerard Piqué مدافع   20 Ibrahim Afellay بازیکن خط میانی
5 Carles Puyol مدافع   21 Adriano بازیکن خط میانی
19 Maxwell مدافع   28 Sergi Roberto بازیکن خط میانی
22 Éric Abidal مدافع   - Dos Santos بازیکن خط میانی
24 Andreu Fontàs Prat مدافع   7 David Villa مهاجم
32 Marc Bartra Aregall مدافع   9 Alexis Sánchez مهاجم
4 Cesc Fàbregas بازیکن خط میانی   10 لیونل مسی مهاجم
6 چابی ارناندز بازیکن خط میانی   17 Pedro مهاجم
8 Andrés Iniesta Luján بازیکن خط میانی   - Pep Guardiola مربی
11 Thiago Alcántara بازیکن خط میانی      
نويسنده: mj | تاريخ: چهار شنبه 9 شهريور 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |

اولین بازی-اثبات بزرگی پپ و لاماسیا

 بارسا در فصل نقل و انتقالات با تنها خرید دو بازیکن جدید، سسک و الکسیس راهی فصل جدید شد. خریدهایی که گواردیولا برایشان خیلی اصرار داشت. حتی وقتی قرارداد تیاگو آلکانترای پدیده را تمدید کردند و عده زیادی از عدم نیاز به خرید فابرگاس صحبت کردند اما پپ باز هم اصرار کرد و در نهایت انتقال این بازیکن به وقوع پیوست. حضور فابره، تیاگو، ژاوی، اینیستا و کیتا زمزمه ها و شایعه هایی زیادی را شروع کرد. تیاگو خواهد رفت، ژاوی بازنشسته می شود، کیتا در لیست فروش، فابرگاس نیمکت نشین ...

پس از مشخص شدن بازیکنان بارسا در فصل جدید همه درباره نوع استفاده از بازیکنان جدید بحث می کردند. سسک جانشین ژاویست و تیاگو هم در مواقع مصدومیت بازیکنان کلیدی خط میانی به کار گرفته خواهد شد. الکسیس شیلیایی هم با توجه به سن کم می تواند به عنوان ذخیره به بازی گرفته شود تا هم تجربه کسب کند و هم کم کم با جو بازی بارسا هماهنگ شود. حرف ها و پیش بینی هایی قابل درک و برای باورکردن!

اما پپ گواردیولای باهوش و کاربلد سرمربی این تیم بارساست. نمی توان گفت فهم او از فوتبال به اندازه اطرافیانمان و شایعه سازان است.

در عجیب ترین نکته ی اولین بازی بارسا در فصل 12-11 لیگای اسپانیا، آن هم مقابل ویارئال اروپایی و خطرناک پپ هر سه ی تیاگو، سسک و الکسیس را در ترکیب اصلی به میدان فرستاد!

در نبود کاپیتان پویول، نیمکت نشینی ژاوی، سلطان پاس جهان، بازیکنی که در این چند سال اخیر همیشه از بهترین فوتبالیست های جهان بوده و هست و یکی از بهترین های حال حاضر مستطیل سبز نکته ای بود بس عجیب. چه کسی جرات این کار را دارد که یکی از سه بازیکن برتر سال را روی نیمکت بنشاند. هیچ کسی جز پپ از آنچه در سرش می گذرد و آنچه می خواهد به اجرا بگذارد خبر ندارد. بدون شک تفکر پپ بالاترین میزان ریسک را داشت. ولی برای ریسک کردن چه کسی بهتر از او. اگر جرات او نبود که پیکه ، پدرو و بوسکتس ناشناخته و گمنام را با درصدی بالاتر از این ریسک ها به یکی از بهترین ها تبدیل نمیکرد.

همین ترکیب عجیب و نحوه ی چیدمانشان در مقابل ویارئال همه را سورپرایز کرده بود که تیاگو گلزنی کرد. شاید همین برای دلیل ایمان آوردن به گواردیولا بس بود اما هنوز هم عده ای منتظر نتیجه نهایی این دیدارند. خارق العاده تر اینکه سسک هم گل زد. او باز هم نشان داد چه بازیکن ارزشمندیست. چیزی که در سوپر کاپ اسپانیا و اروپا نیز نمایش داده بود. دیگر باید این را دانست که جایگاه گواردیولا کجاست. اما وقتی گل سوم بارسا توسط باز هم یک تازه وارد زده شد، دیگر حرفی برای زدن نماند. حالا دیگر راهی جزایمان آوردن به کار او باقی نمانده.

بی شک نبوغ پپ گواردیولا همچنان دیدن دارد. او اسطوره ایست جاودان در دنیای فوتبالی برای بردن و لذت بردن!

نويسنده: mj | تاريخ: چهار شنبه 9 شهريور 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |

و این بار رکوردی برای والدس

 

 

 

                                

 

ویکتور والدس که در جریان دیدار دوشنبه شب بارسا مقابل ویارئال در دروازه تیمش قرار گرفت، با انجام چهارصد و دهمین بازی اش برای تیم کاتالان با تعداد بازیهای آندونی سوبی سارتا به عنوان پرحضورترین دروازه بان بارسا برابری کرد.

والدس در صحبتهایی به این نکته اشاره کرد که به لطف حضور در دروازه بارسا در فینال لیگ قهرمانان 2006 پاریس بود که دراین جایگاه قرار گرفته است.

والدس در صحبتهایی به بارسا تی وی گفت:«اگر فینال پاریس ( که در سال 2006 و بین دو تیم بارسا و آرسنال برگزار شد)، نبود، من شاید الان دروازه بان بارسلونا نبودم.»

 

 

والس در ادامه صحبتهایش به این نکته اشاره کرد که حضور در فینال پاریس و مهار ضربه تک به تک تیری آنری در آن دیدار ودرنهایت قهرمانی بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا در سال 2006 بود  که او را به اینجا رساند.خیلی ها آن بازی را بهترین بازی والدس به عنوان بازیکن بارسا می دانند.

 

 

والدس که اکنون چهارصدو دهمین بازی اش را برای بارسا انجام داده و در هفته گذشته رکورد سوبی سارتا را پشت سر گذاشت ادامه داد:« سوبی سارتا برای من حکم یک آئینه را دارد و او را الگوی خودم قرار داده ام. بعد از بازی با ویئارل بود که او شخصا به من تبریک گفت.»

سوبی سارتا تا سن 37 سالگی در دروازه بارسا قرار می گرفت و والدس 29 ساله امیدوار است تا بتواند که تا سن 36 سالگی در دروازه بارسا قرار بگیرد

نويسنده: mj | تاريخ: چهار شنبه 9 شهريور 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |

دیدگاه هواداران بارسا در مورد تیم در ابتدای فصل

 هدف: دبل-  قهرمانی دیگری در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا

این ضرب المثل در مورد بارسا بسیار مصداق دارد که وقتی در اوج هستی باد سخت تر می وزد. بارسلونا امروز در بهترین شرایط خود از بدو تاسیس این تیم در سال 1899 قرار دارد. آنها از قهرمانی خود در لالیگا در برابر یک اَبَر حریف یعنی رئال مادرید دفاع کرده اند و با برد در برابر منچستر در ومبلی عنوان قهرمانی اروپا را به دست آورده اند و داشتن انتظاری کمتر از فصل گذشته از بارسا در این فصل عجیب است. به دست آوردن این دو عنوان باید هدف اصلی بارسا در این فصل باشد و در ضمن نگاهی به جام باشگاه های جهان و کوپا دل ری هم داشته باشد.


نظرات هواداران در مورد مربی


 

خیلی ها می گویند مدیریت تیمی با این همه ستاره کار آسانی است ولی این چنین به نظر نمی رسد.گوآردیولا حتی در زمان بازیگری هم در داخل زمین یک مربی به حساب می آمد و این کار را با هوش بالای خود به نحو احسن انجام می داد. او درک بالایی از بازی دارد و این درک تاکتیکی در نحوه ارنج تیم بسیار مشهود است وقتی از مسی به عنوان مهاجم کاذب استفاده کرد و یا سرخیو بوسکتس را در دفاع میانی قرار داد. او چنان تیم را ترغیب می کند که آنها انگیزه به دست آورن هر عنوانی را درون خود بیابند. او یک الگوی عالی برای بازیکنانش به حساب می آید مخصوصا برای جوان ترها. او بسیار متواضع است، برای حریف احترام قائل می شود و هرگز خود را در متن اخبار قرار نمی دهد. او این نکته را به بازیکنانش تاکید می کند که علی رغمی که آنها بهترین تیم دنیا هستند، ولی هنوز باید پیشرفت کنند.



مهره کلیدی ما در این فصل


 

 

چه کسی جز لیونل مسی؟  در حالیکه تیم شما پر از بازیکنان تکنیکی و خلاق است ولی نمی توان نقش متفاوت‌ترین فوروارد این روزهای دنیا را نادیده گرفت او که هم گل می زند هم برای هم تیمیهایش موقعیت می‌سازد و هم با دریبلهای زیبایش دفاع حریف را به هم میریزد. به نظر می رسد در این فصل او قدرت بدنی خود را ارتقا داده است و روی ضربات آزاد خود بیشتر کار کرده است. نقش او در گلزنی و موقعیت سازی باید درست مانند فصلهای گذشته باشد و او این کار را به طور قطع انجام خواهد داد.



بازیکنان جوانی که باید بازی آنها را دید


لا ماسیا در این فصل مارتین مونتویا(دفاع راست)، مارک بارترا(دفاع وسط)، آندرو فونتاس(دفاع وسط)، سرخیو روبرتو(هافبک هجومی) و ایزاک کوانکا(فوروارد) را به تیم عرضه کرده است که آنها در حال حاضر برای بارسلونای B بازی می کنند تمامی آنها در این فصل موقعیت بازی به دست خواهند آورد. در ضمن تمامی چشمها به جواهری قیمتی و نوظهور به نام تیاگو آلکانتارا دوخته شده است کسی که از 14 سالگی در بارسا بوده و به قهرمانی اسپانیا در رقابتهای زیر 21 سال اروپا کمک شایانی کرده است. او که در این فصل فرصت بیشتری برای بازی پیدا خواهد کرد باید روی حفظ توپ خود بیشتر کار کند البته او در کنار بهترین هافبکهای جهان فرصت خوبی برای کسب تجربه دارد.



بازیکنی که باید به ما کمک کند


بازگشت سسک فابرگاس به بارسلونا یکی از بحث برانگیزترین نقل و انتقالات اخیر بوده است. او حالا به خانه بازگشته است و باید نقشی کلیدی در تیم داشته باشد. او درک متقابل خوبی از هم تیمیهای خود دارد. او باید در نقش یک هافبک میانی به خوبی ظاهر شود. او بازیکن باهوشی است که سیستم را به خوبی درک می کند و در هنگام حمله به مهاجمان اضافه می شود و از شم گلزنی خود به خوبی استفاده می کند. همکاری داوید ویا و الکسیس سانچز هم می تواند بسیار به تیم کمک کند.

پاشنه آشیل تیم


 

ورود به فصل با فقط 3 مدافع وسط حرفه ای(پویول، پیکه و آبیدال) می تواند خطر بزرگی برای تیم باشد. شاید ماسچرانو در این پست به درد بخور باشد ولی در این صورت در پست هافبک دفاعی کمبود خواهیم داشت. قابلیت سیدو کیتا برای بازی در پست هافبک دفاعی که قبلا هم بازی کرده می تواند تعادلی را در این زمینه ایجاد کند. در ضمن امکان استفاده از سرخیو بوسکتس و آندره فونتاس هم در پست دفاع میانی وجود دارد. اگر بارسا یک مدافع مستحکم به خدمت می گرفت می توانست خبر خوبی برای هواداران باشد. به هر حال با نقشه پر ریسک اما پر بازده پپ در استفاده از بازیکنان آکادمی در خط دفاعی باید ببینیم چه پیش خواهد آمد.



دیداری که منتظرش هستیم


 

بی شک ما مشتاق دیدن بازی با حریف دیرینه خود یعنی رئال مادرید هستیم. اتفاقی که فصل گذشته چهار بار ظرف چند هفته افتاد، هم برای بازیکنان سنگین بود و هم برای هواداران. رقابت این دو تیم در فصل گذشته به نظر می رسد در این فصل هم ادامه پیدا خواهد کرد. اما تکل خشن مارسلو در لحظات پایانی دیدار سوپرکاپ بر روی سسک اندکی شیرینی بازی این دو تیم را تلخ کرد. امیدواریم تنش این بازی در این فصل با درایت بیشتری از سوی دو تیم مدیریت شود علاوه بر ال کلاسیکو ما منتظر بازی با منچستر یونایتد و سیتی هم خواهیم بود.


 

سخت ترین حریف


 

قطعا رئال دشوارترین حریف ما خواهد بود که این فصل تیمی بهتر و هماهنگ تر را روانه مسابقات کرده است. آنها در این فصل خریدهای بزرگی انجام داده اند. در ضمن ویارئال هم حریف سرسختی است که در هفته اول با آنها بازی کردیم. آنها نیلمار و روسی را حفظ کرده اند. والنسیا و سویا هم همیشه خطرناک بوده اند مالاگا هم با مربیگری مانوئل پیگرینی و خریدهای جدیدش تیم خوبی به نظر میرسد.

در اروپا منچستر یونایتد و چلسی و بایرن مونیخ تیمهای قوی به نظر می رسند. میلان هم که در دور گروهی باشکاههای اروپا با ما همگروه شده حریف قدری خواهد بود. بوروسیا دورتموند هم با بازیکنان توانا و با هوش خود تیمی قابل احترام ساخته است.



مردی که ما دوست داریم از او متنفر باشیم


او ژوزه مورینیو خواهد بود. صحبتهای او در فصل قبل در مورد توطئه بر علیه او از طرف بارسا یوفا و یونیسف خنده دار بود ولی رفتار او در بازی سوپر کاپ شرم آور بود. این رفتار از مربی تیم موفقی چون رئال مادرید بعید بود. به نظر می رسد این کارهای او به بارسا انگیزه بیشتری می دهد. شاید الان موقع یک 5-0 دیگر باشد.

 



بهترین ترکیب یازده نفره


 

دروازه بان

ویکتور والدس


مدافع راست
مدافع مرکزی
مدافع مرکزی
مدافع چپ

دانی آلوس
 

کارلس پویول
 

جرارد پیکه
 

اریک ابیدال
 

خط میانی
خط میانی
خط میانی

ژاوی
 

سرخیو بوسکتس
 

آندرس اینیستا
 

فوروارد راست
بازیکن 9 کاذب
فوروارد چپ

پدرو
 

لیونل مسی
 

داوید ویا
 

 

آدریانو، سسک و سانچس اولین گزینه های تعویض خواهند بود.



قضاوت ما


 

در حالی که این فصل سخت ترین فصل در دوران مربیگری گواردیولا است آنها برای به دست آوردن یک شش گانه دیگر سعی خواهند کرد. چیزی که در فصل قبل تیم را اذیت می کرد نیمکت متزلزل تیم بود ولی این فصل نیمکت تیم هم تقویت شده است. ماندن در اوج بسیار سخت تر از رسیدن به اوج است و این مشکلترین ماموریت بارسا در این فصل است.

 به هرحال چرخش هوشمندانه در تیم، استعداد بالای بازیکنان، توانایی تقویت از سوی بارسلونای B و حضور بازیکنان جدید این امکان را ایجاد خواهد کرد که بارسلونا در هر تورنمنتی که شرکت کند مدعی باشد. چهار الکلاسیکوی فصل قبل نشان داد که بارسا تیمی است که عاشق رقابت است.

نويسنده: mj | تاريخ: سه شنبه 8 شهريور 1390برچسب:دیدگاه هواداران بارسا در مورد تیم در ابتدای فصل, | موضوع: <-PostCategory-> |

غرق زیر دریایی زرد

بارسلونا دیشب در حالی که پویول ,پیکه را به دلیل مصدومیت و آلوس را به دلیل محرومیت از ترکیب اصلی خود دور میدید موفق شد villareal را با پنج گل تیاگو,فابرگاس,سانچس,و دو گل مسی در نیوکمپ غرق کند و گام محکمی در ابتدای فضل برای قهرمانی بردارد. 

 

عشق است بارسا

نويسنده: mj | تاريخ: سه شنبه 8 شهريور 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |

پپ گواردیولا

 

 پپ گواردیولا
 
نام:ژوسپه گواردیولا آی سالا
محل تولد:سنت پدرو(کاتالونیا)
تاریخ تولد:18 ژانویه 1971
پست در زمان بازیگری:بازی ساز
قد:180

ژوزپ گوارديولا آی  سالا با نام مستعار پپ، در 18 ژانويه سال 1971 در سنت پدرو در کاتالونیا به دنيا آمد.

وي از سال 1984 در باشگاه بارسلونا بوده و پيش از آن در خيمناستيك دمان رسا بازي مي‌كرده است.

از فصل 91-1990 عضو كادر حرفه‌اي بارسلونا شد و در 16 دسامبر سال 1990 در 19 سالگي اولين بازي خود براي اين تيم را انجام داد. يك سال و نيم بعد توانست به اولين موفقيت بين‌المللي‌اش با بارسا دست يابد.

در 20 مه 1992 با گلي كه رونالد كومان هلندي در وقت اضافه به ثمر رساند،‌ توانست با بارسلونا در فينال ليگ قهرمانان اروپا بر سمپدوريا جنوا از ايتاليا غلبه كرده و جام قهرماني را در ورزشگاه ويمبلي لندن بالاي سر ببرد. قبل از آن هم در سال 1991 قهرمان اسپانيا شده بود. آنها دو هفته پس از قهرماني در جام باشگاه‌هاي اروپا، دوباره قهرمان ليگ اسپانيا، لاليگا شدند. وي در سال‌هاي 1993، 1994، 1998 و 1999 بازهم عناوين قهرماني را به كلكسيون افتخاراتش اضافه كرد.

در سپنامبر سال 2001،‌ پس از 17 سال بازي در پست هافبك در بارسلونا به برشا كالچو ايتاليا پيوست و سال 2002 به آ.اس.رم منتقل شد. از ژانويه 2003 تا تابستان آن سال دوباره براي برشا به ميدان رفت. دوران او در ايتاليا با بدشانسي همراه بود. وي به اتهام دوپينگ، ‌مدت زيادي را در محروميت به سر برد و نتوانست در سري درخششي داشته باشد. پس از بازي مقابل پياچنزا در 21 اكتبر سال 2001 و ديدار با لاتزيو رم در 4 نوامبر همان سال، آثار ماده ناندرولون در بدن وي پيدا شد. به دنبال آن وي به اتهام دوپينگ با چهار ماه محروميت از فوتبال مواجه شد.

وي در سال 2005 به عنوان اولين فوتباليست به خاطر دوپينگ به هفت ماه زندان و پرداخت 9000 يورو جريمه نقدي محكوم شد. اما از آنجايي كه وي فرجام‌خواهي كرد و نيزهيچ سابقه كيفري نداشت، تا زمان تشكيل دادگاه تجديد نظر آزاد ماند. او سپس
از تمام موارد اتهام دوپينگ تبرئه شد.

براي فصل 04/2003 به ايتاليا پشت كرد و دو سال در الاهلي قطر بازي كرد. تابستان سال 2005 براي بار اول فعاليت فوتبالي‌اش را پايان داد.

سال 2006 دوباره به صحنه فوتبال بازگشت و اين بار براي تيم دورادوس ده سينالوآ، تيم دسته سومي آن زمان مكزيك به ميدان رفت. در پايان فصل، اين تيم به ليگ پريمرا ديويژن صعود كرد. وي بعد از شش ماه بازي در آمريكاي لاتين، بالاخره از فوتبال خداحافظي كرد.

تیم ملی کاتالونیا:
گواردیولا یکی از حامیان استقلال ایالت خود مختار کاتالونیااست . در بین سالهای ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۵ هفت بار برای کاتالونیا به میدان رفت

تيم ملي:

گوارديولا با تيم ملي اسپانيا در سال 1992 مدال طلاي المپيك را به دست آورد. پس از آن در بازي تيم ملي الف اسپانيا در 14 اكتبر 1992 در برابر ايرلند شمالي در مسابقات مقدماتي جام جهاني كه به تساوي بدون گل انجاميد،‌ حضور يافت. وي در جام جهاني 1994 و جام ملت‌هاي 2000 اروپا شركت داشت، اما در جام‌هاي جهاني 1998 و 2002 به دليل مصدوميت از ناحيه زانو نتوانست حاضر شود. آخرين بازي ملي او در 14 نوامبر سال 2001 در مقابل مكزيك بود كه اسپانيا با يك گل به پيروزي رسيد. او در 47 بازي ملي،‌5 گل به ثمر رساند.

سرمربي:
 

 
در ماه مه سال 2008، خوان لاپورتا، ‌رئيس باشگاه بارسلونا اعلام كرد كه گوارديولا براي فصل 09-2008 به عنوان سرمربي جانشين فرانك ريكارد هلندي خواهد شد.

گوارديولا پيش از آن از سال 2007مربي تيم
B كاتالان‌ها بود و در آغاز ماه ژوئن سال 2008 به عنوان جانشين رايكارد كه اخراج شده بود،‌ معرفي گرديد. او ، با 37 سال سن،‌ سومين مربي جوان تاريخ باشگاه بارسلونا است.پپ با بارسا در اولین سال مربیگریش به تمام افتخارات ممکن رسید و توانست به عنوان برترین مربی سال جهان بر گزیده شود.او سبک مربی گری کاملا متفاوتی دارد و اعتقاد دارد با بازی زیبا باید یرنده شد و همین امر باعث شد تا اکثر کارشناسان فوتبال دنیا تیم پپ را بالاتر از تیم ملی هلند و تیم ملی برزیل و حتی تیم رویایی یوهان کرایوف که خود پپ از ارکان آن تیم بوده بهترین تیم تاریخ فوتبال بدانند .
پپ فوق الغاده جوان گراست و در دوران کوتاه مربیگری خود ستاره هایی چون پدرو بوسکتس بویان جفرن بارترا فونتاس دوس سانتوس سرخی روبرتو تیاگو آلکانترا و... را به دنیای فوتبال عرضه کرده.

افتخارات به عنوان بازيكن

قهرمان ليگ اسپانيا: 1991،‌1992، 1993، 1994، 1998، 1999
قهرماني در ليگ قهرنان اروپا: 1992
قهرماني در سوپر جام اروپا: 1992، 1997
قهرماني در سوپر جام اسپانيا: 1996
قهرماني در جام در جام اروپا: 1997
قهرماني در جام حذفي اسپانيا: 1997، 1998
قهرماني در المپيك:
1992
 
افتخارات در دوران مربیگری بارسلونا:
لالیگا:09-2008و10-2009و11-2010
کوپا دل ری09-2008
لیگ قهرمانان اروپا09-2008و11-2010
سوپر کاپ اروپا:10-2009
سوپر کاپ اروپا:10-2009
جام جهانی باشگاه ها:10-2009
 صعود بارسا اتلتیک به لیگB باشگاههای اسپانیا08-2007
نويسنده: mj | تاريخ: سه شنبه 8 شهريور 1390برچسب:بیوگرافی,گواردیولا,پپ,, | موضوع: <-PostCategory-> |

روانشناسی لباس های گواردیولا

روانشناسی لباس‌های پپ گواردیولا سرمربی بارسلونا

کت و شلوارهای مربی فوق معرکه بارسلونا که مخصوص به خود او است بازتاب سبک متفاوت مربیگری او هم هست. کارشناسان مد و لباس معتقدند نوع انتخاب لباس او نشان‌دهنده حس قدرت و از کلیدهای موفقیت این مربی است.

یک مرد کاملا معمولی

لنس میلر از کارشناسان مد و لباس می‌گوید: «پپ نمی‌خواهد مردم فکر کنند که او وقت بسیار زیادی را صرف انتخاب لباس‌هایش می‌کند. برای او انتخاب مدل و هماهنگی بلوز و کراوات بیشتر از آن که حکم یک ضرورت را داشته باشد، عادت او شده. مردم اهل مد به این مساله اعتقاد دارند که اگر لباس‌های کسی حاکی از آن باشد که وقت زیادی برای هماهنگ‌کردن آنها با هم صرف نشده، اما در عین حال ترکیب زیبایی را به وجود آورده باشد، این نشانه موفقیت است

یک رفیق باحال
«
سعی ندارد خودش را از آنچه که هست جوان‌تر نشان بدهد ولی در عین حال لباس‌هایی می‌پوشد که اندام لاغر و روی فرم او را به خوبی نشان بدهند لباس‌های او کاملا شهری و طبق مد روز است. ته‌ریش، جلیقه و کراواتی که کمی شل بسته شده جزو ویژگی‌های پپ است

سرسخت و نترس

تاثیرات روانی سبک لباس پوشیدن پپ ناشی از ناهماهنگی آن است. از یک طرف لباس‌هایش را طبق مدل کلاسیک به خیاط سفارش می‌دهد اما از سوی دیگر کراوات بسیار کوتاهی می‌بندد که جلوی لباسش را چروک می‌اندازد. این نشان‌دهنده قدرت پپ است. انگار که می‌خواهد بگوید من لباس را می‌پوشم نه لباس مرا!
ظاهر کلی او درکنار زمین برای تیمش الهام‌بخش است، اما این پیام را هم می‌دهد که از هیچ‌کس هراسی ندارد.

گوشه چشمی به جزییات

«لباس پوشیدن پپ به گونه‌ای است که به مردانش ثابت می‌کند چه جدی و چه پیگیر است و به جای درگیر شدن با احساسات ناشی از بازی، حواسش متوجه جنبه‌های تکنیکی بازی است. تلاش او برای هماهنگ کردن رنگ کراوات و بلوز حاکی از توجه دقیق او به نظم است.

او آقای خودش است

«این مدل لباس پوشیدن ایده خود او است.» موزز رودریگس از دوستان پپ که خانواده همسرش صاحب فروشگاهی هستند که پپ از آنجا لباس می‌خرد می‌افزاید: «لباس‌هایش نمایانگر سبک مربیگری او است. او با این انتخاب‌ها به بازیکنان و رییس باشگاه ثابت می‌کند که چقدر در کارش جدی است. این روزها دیگر در رسانه‌ها کسی حرف بی‌ربطی درباره تیم او نمی‌زند و دخالتی در کارش نمی‌کنند

زنده باد بارسلونا

زنده باد کاتالونیا


 

نويسنده: mj | تاريخ: سه شنبه 8 شهريور 1390برچسب:گواردیولا,روانشناسی لباس, | موضوع: <-PostCategory-> |

زندگینامه ی لیونل مسی

 

 
نام:لیونل آندرس مسی
پست:فروارد
محل تولد:سانتافه(آرژانتین)
تاریخ تولد:24-6-1987
قد:169
وزن:67
اولین بازی:
اسپانیول –بارسلونا(0-1 لیگا)16-10-2004
وب سایت شخصی:
 
 
 
جانشین به زودی توانست در ترکیب تیم دوم بارسلونا جایگاه ثابتیبه دست آورد. در آن فصل وی رکورد جالبی برجای گذاشت. میانگین بیش از یک گل در هربازی. مسی در آن فصل توانست در ۳۰ بازی ۳۷ گل به ثمر برساند. لیونل مسی در اکتبر۲۰۰۴توانست اولین بازی رسمی اش را برای بارسلونا برابر اسپانیول انجام دهد. با اینبازی وی عنوان سومین بازیکن جوان تاریخ باشگاه بارسلونا را به خود اختصاص داد.
زمانی که در تاریخ ۱ می ۲۰۰۵ مسی توانست اولین گل رسمی اش رابرای بارسا در مقابل تیم الباسته بالومپایه به ثمر برساند تنها ۱۷ سال و ۱۰ ماه و ۷روز سن داشت. وی با این گل توانست خود را به عنوان جوان ترین گلزن بارسلونا در لالیگا مطرح کند. به مسی این شانس را دادند تا بتواند به عضویت تیم ملی اسپانیادربیاید اما وی این پیشنهاد را رد کرد. در ژوئن سال ۲۰۰۴ مسی در بازی دوستانه بیندو تیم فوتبال زیر ۲۰ ساله هایآرژانتین و پاراگوئه به میدان رفت. در ژوئن ۲۰۰۵توانست همراه با تیم زیر ۲۰ ساله های آرژانتین به مقام قهرمانی مسابقات جام جهانیجوانان دست یابد. لیونل با زدن ۶ گل کفش طلایی مسابقات و توپ طلایی بهترین بازیکنتورنمنت را نیز تصاحب کرد. با وجود این که لیونل بسیار جوان بود همیشه وی را بادیگو مارادونا مقایسه می کردند.
در تاریخ ۲۷ ژوئن باشگاه بارسلونا قرارداد جدیدی با مسی تا سال۲۰۱۰منعقد کرد. در این قرارداد یک ماده وجود دارد که در آن آمده است هر تیمی میتواند با پرداخت مبلغ ۱۵۰ میلیون یورو، مسی را به خدمت بگیرد. این مبلغ ۳۰ میلیونیورو بیشتر از مبلغ فروش رونالدینیو است. در سال ۲۰۰۵ خوزه پکرمن، لیونل مسی را بهتیم ملی بزرگسالان آرژانتین دعوت کرد. وی اولین بازی اش را برابر مجارستان انجامداد. مسی در دقیقه ۶۳ وارد میدان شد اما به فاصله ۴۰ ثانیه از زمین مسابقه اخراجشد. پس از این مسابقه، مسی اولین بازی واقعی خود را برای تیم ملی آرژانتین برابرپاراگوئه انجام داد.
وی اولین بازی خود را در جام باشگاه های اروپا در تاریخ ۲۷سپتامبر و در برابر اودینزه انجام داد. در دسامبر همان سال روزنامه ایتالیایی توتواسپورت جایزه پسر طلایی ۲۰۰۵ را که به بهترین بازیکن زیر ۲۱ سال اروپا داده می شود،به لیونل مسی داد. جانشین توانست بالاتر از وین رونی، لوکاس پودولسکی و کریستیانورونالدو قرار بگیرد. مصدومیت شدید باعث شد مسی به مدت دو ماه از کلیه فعالیت هایورزشی دور بماند. به خاطر این مصدومیت حضور وی در جام جهانی ۲۰۰۶ در هاله ای ازابهام فرو رفت. با این وجود نام لیونل مسی را به عنوان بازیکن تیم ملی آرژانتینبرای حضور در جام جهانی تحویل مقامات برگزاری مسابقات دادند. مسی پس از روماریو(فصل ۹۳ -۹۴) اولین بازیکن بارسلونا بود که توانست در معروف ترین دربی اسپانیا هتتریک کند.
در این فصل مسی گلی به ثمر رساند که همگان دوباره وی را بامارادونا مقایسه کردند. جانشین همانند مارادونا در بازی با انگلستان توپ را دریافتکرد، ۶۲ متر با توپ حرکت کرده ۶ نفر از بازیکنان حــریــف را پـشــت ســر گــذاشــتو دروازه خـتــافـــــــــه را گـشــــــــــود. تمام کارشناسان ورزشی جهان این گلرا مشابه گل قرن مارادونا دانسته و پس از این گل، مطبوعات اسپانیا به وی لقب "مسی دونا" دادند. لیونل مسی در فصل ۲۰۰۷ -۲۰۰۸ توانست در یک هفته ۵ گل به ثمر برساندتا تیم بارسا به صدر جدول رده بندی صعود کرده و خودش نیز یک شروع رویایی را تجربهکند. فرانتس بکن بائر و یوهان کرایف ستارگان سابق جهان فوتبال، از لئو به عنوانبهترین بازیکن جهان نام برده اند.افتخارات
افتخارات
 
بارسلونا:
لیگ قهرمانان اروپا:2011-2010
لالیگا:2011-2010
2010/11 سوپر کاپ اسپانیا
2009/10 لا لیگا
2009/10 جام جهانی باشگاه ها
2009/10 سوپر کاپ اروپا  
2009/10 سوپر کاپ اسپانیا
2008/09 لیگ قهرمانان 
2008/09 لا لیگا
2008/09 کوپا دل ری
2006/07 سوپر کاپ اسپانیا
2005/06 لیگ قهرمانان
2005/06 لا لیگا
2005/06 سوپر کاپ اسپانیا
2004/05 لا لیگا

تیم ملی آرژانتین
2008 مدال طلای المپیک پکن
2004/05 مدال طلای جام جهانی زیر 20 ساله ها

افتخارات فردی
2010 توپ طلای دنیا
2009/10 کفش طلای اروپا
2009/10 پی چی چی
2009 بازیکن سال فیفا
2009 توپ طلای دنیا
2008 مرد دوم فوتبال دنیا
2007 مرد دوم فوتبال دنیا
نويسنده: mj | تاريخ: سه شنبه 8 شهريور 1390برچسب:مسی,بهتری بازیکن تاریخ,بهتری بازیکن, | موضوع: <-PostCategory-> |

زندگینامه ی والدس

 

نام:ویکتور والدس آریباس
پست:دروازه بان
تاریخ تولد:14-01-1982
محل تولد:هوسپیتالت دی یوبرگات(بارسلونا)
وزن:78 کیلو گرم
قد:187 سانتی متر
اولین بازی: بارسا-اتلتیکو مادرید(2-2 لیگا)

ویکتور والدس نوجوان در یکم جولای 1992 از پنا سینکو کوپاس به بارسلونا پیوست.

در سپتامبر همان سال او با خانواده اش به تنریف نقل مکان کرد و تا سه سال بعد به باشگاه بازنگشت.

بعد از این که او خیلی سریع ارزش های خود را در تیم جوانان و تیم (
ب) بارسا ثابت کرد، مربی های بارسا در فصل 2002-2003 تصمیم گرفتند که والدس را وارد تیم اصلی کنند. در ابتدا، او بعضی مواقع به جای روبرتو بونانو بازی می کرد، ولی در اواخر فصل او به عنوان دروازه بان اصلی زیر نظر رادومیر آنتیک به فعالیت پرداخت.

او در فصل 2003- 2004 جایگاهش را به عنوان دروازه بان اصلی تیم تثبیت کرد. او در آن فصل در بیشتر بازیهای بارسا شرکت کرد و بازی های بسیار عالی ای را به نمایش گذاشت و به تیم کمک کرد تا جایگاه دوم را بدست آورد.

ویژگی ها

او دروازه بانی فرز، چابک و قدرتمند است. با وجود جوانی نسبی اش، به رهبری و دستور دادن به خط دفاعی اش علاقه دارد. والدس خصوصیات مشترک زیادی با الیور کان، دروازه بان تیم ملی آلمان، که دروازه بان مورد علاقه او نیز هست، دارد.

در فصل اول حضورش در تیم اصلی، او گاه و بیگاه هنگام بیرون آمدن ار دروازه نامطمئن بود، اما در فصل بعد خیلی زود این ضعف را برطرف کرد
والدس در سالهای اخیر با پیشی گرفتن از کاسیاس بارها و بارها جایزه زامورا که مخصوص بهترین دروازه بان سال اسپانیاست را از آن خود کرده
افتخارات:
بارسلونا:
لا لیگا:2011-2010
لیگ قهرمانان اروپا:2011-2010
سوپر کاپ اسپانیا:2011-2010
لا لیگا:2010-2009
جام جهانی باشگاه ها:2010-2009
سوپر کاپ اسپانیا:2010-2009
سوپز کاپ اروپا:2010-2009
لیگ قهرمانان اروپا:2009-2008
لا لیگا:2009-2008
کوپا دل ری:2009-2008
سوپر کاپ اسپانیا:2007-2006
لیگ قهرمانان اروپا:2007-2006
لا لیگا:2006-2005
سوپر کاپ اسپانیا:2006-2005
لالیگا:2005-2004
تیم ملی اسپانیا:
مدال طلای جام جهانی 2010
 
نويسنده: mj | تاريخ: سه شنبه 8 شهريور 1390برچسب:والدس,دارنده ی زامورا, | موضوع: <-PostCategory-> |

زندگینامه ی اینیستا

 

نام:آندرس اینیستا لوخان
قد:170
وزن:65
اولین بازی:براگا-بارسا(0-1 چمپیونز لیگ)
تاریخ تولد:11 می1984
محل تولد:آلباسته
پست:بازی ساز
آندرس اینیستا لوخان متولد 11 ماه مِی 1984 در فواِنتیلبیای آلباسته ی اسپانیا است.قدش 170 سانتیمتر و پستش پشت فوروارد یا هافبک هجومی است ولی در اغلب قسمت های زمین(از جمله خطوط هافبک) توانایی بازی دارد.
12 سال بیشتر نداشت که باشگاه بارسلونا او را که در تیم محلی بالومپیای آلباسته بازی می کرد ، کشف کرد و به کاتالانیا آورد.لوئیس فن خال او را در اولین بازی اش در 29 اکتبر 2002 در یک بازی جام باشگاه های اروپایی در برابر براگا بازی داد.در لالیگای در آن سال 6 بار توانست به میدان برود و گلی نتوانست به ثمر برساند و درخشش چشمگیری نداشت.
در فصل 2004-2003 وی 11 بار به میدان رفت که اکثراً به صورت بازیکن تعویضی آن هم در ورزشگاه نیوکمپ بود. در آن فصل اینیستا فقط یک گل به ثمر رساند.اما شروع حرفه ای و فصل موفق آندرس را باید در فصل 2005-2004 بدانیم که وی به عنوان یک بازیکن فیکس از 38 بازی در لالیگا 37 بازی را به میدان رفت که از همه بازیکنان بارسلونا در آن فصل بیشتر بود.در آن فصل وی به عنوان یک بازیکن سازنده گل در گلزنی های ساموئل اتوو و رونالدینهو نقش بسزایی داشت و کمتر ترجیح میداد که در گلزنی برای خود شرکت کند و توانست تنها 2 گل در آن فصل به ثمر برساند.اینیستا رفته رفته به روند موفقیت خود ادامه میداد و بخصوص بازی او در فصل 2006-2005 که ژاوی هرناندز مدت زیادی مصدوم بود بیشتر به چشم می خورد زیرا او به جای ژاوی به میدان رفت و توانست جای او را به خوبی پر کند و به عنوان یک بازیکن کاملاً پخته در هافبک به حساب آید .
در 19 ژولای آن سال پیشنهاد هنگفتی با مبلغ
60 میلیونیوروییاز سران باشگاه رئالمادریدبه وی داده شد ولی اینیستا این پیشنهاد را ردکردو با بارسلونا تا سال 2014 تمدید کرد.وی در خصوص این پیشنهاد به مطبوعات گفت: من می توانم در خصوص این پیشنهاد هر کاری رو انجام بدم ولی دوست دارم که بار دیگر با بارسلونا باشم و آنجا بمانم.وقتی که گفتم می خواهم فوتبالم را با بارسلونا به پایان برسانم با تمام قلب و وجودم این حرف را زدم.

در فصل 2007-2006 وی با انجام 37 بازی در لالیگا توانست 6 گل و با انجام 8 بازی در جام باشگاه های اروپا 2 گل به ثمر برساند.

در فصل 2008-2007 آندرس شماره 8 را که قبلاً بر تن ژولی بود را بر تن کرد و همانند سال های پیش یکی از ارکان اصلی بارسا به حساب می آید و پاس های بی نقض او در بازی های زیبای چند سال اخیر بارسلونا بسیار موثر بوده است.آندرس در سال 2010 بعد از مسی مرد دوم فوتبال جهان شد.

اینیستا در تیم ملی اسپانیا

اینیستا اولین بار در سال 2001 به تیم زیر 16 اسپانیا دعوت شد و در پیروزی های این تیم در جام ملت های زیر 16 سال اروپا نقش داشت.همچنین در سال بعد نیز در تیم زیر 19 سال اسپانیا بازی کرد و در قهرمانی این تیم در مسابقات جام ملت های زیر 19 سال های اروپا نقش داشت. در سال 2003 آندرس نقش بسزایی را در رسیدن تیم جوانان اسپانیا به فینال جام جهانی جوانان که در امارات برگزار میشد را ایفا کرد که در همان سال نامش در تیم ستاره های جهان فیفا آمد.وی همچنین در جام جهانی 2006 که در آلمان بر گزار میشد حضور داشت.او با اسپانیا قهرمان جام ملت های 2008 شد.آندرس در جام جهانی 2010 از مهمترین ارکان اسپانیا بود و اسپانیا با گل زیبای او در دقیقه 116 فینال مقابل هلند پیروز و قهرمان دنیا شد

اینیستا و خانواده

مادر اینیستا یک پیشخدمت در هتل رامبلا و پدرش یه وکیل بازنشسته است که در انتخاب باشگاه به وی کمک بسیاری کرده است.اینیستا همچنین یک پسردایی به نام خاویر گاستون آلبرتو است که در تیم نوجوانان بارسلونا بازی می کند و هم اکنون 14 ساله است و در پست فوروارد بازی می کند.
افتخارات:
 
 بارسلونا
2010/11
لیگ قهرمانان اروپا
2010/11
لا لیگا
2010/11
سوپر کاپ اسپانیا
2009/10
لاایگا  
2009/10
جام جهانی باشگاه ها
2009/10
سوپر کاپ اروپا 
2009/10
سوپر کاپ اسپانیا
2008/09
لیگ قهرمانان 
2008/09
لا لیگا
2008/09
کوپا دل ری
2006/07
سوپر کاپ اسپانیا
2005/06
لیگ قهرمانان
2005/06
لا لیگا
2005/06
سوپر کاپ اسپانیا
2004/05
لا لیگا

تیم ملی اسپانیا
2010
جام جهانی 
2008
جام ملت های اروپا

 
نويسنده: mj | تاريخ: سه شنبه 8 شهريور 1390برچسب:اینیستا,اینییستا,زندگینامه,مرد اخلاق, | موضوع: <-PostCategory-> |

زندگینامه ی ژاوی(سلطان پاس جهان)

 


 
مشخصات فردی

نام:  ژاویر هرناندز کریوس

پست: هافبک
محل تولد: تراسا (بارسلونا)
تاریخ تولد: 1980-01-25
قد: 170 سانتیمتر
وزن: 68 کیلوگرم 
 
ژاوی تمام عمر فوتبالی خود را در نوکمپ گذرانده است. او زمانی که تنها 11 سال داشت به بارسا پیوست. پیشرفت او بسیار سریع بود تا اینکه در فصل 97-98 از تیم جوانان وارد تیم دوم بارسا شد.


در تیم دوم بارسا او به مغز متفکر تیم جوردی گونزالو تبدیل شد و به همراه تیم جواز صعود به دسته دوم را کسب کرد.

رویای ژاوی یعنی شروع رسمی کار با تیم اصلی زمانی تحقق یافت که او در تابستان 1998 در سوپر جام اسپانیا برابر مایورکا بازی کرد. او در ترکیب ثابت بود و گلزنی کرد، شروعی که برای او بهتر از این نمیشد. ژاوی همچنین در قهرمانی لیگ در فصل 1998-99 با مربیگری فن خال نقش مهمی را ایفا کرد که بارزترین مورد گل بسیار مهم او در نوئوو زوریا بود که شانس های تیم را برای قهرمانی افزایش داد.


فصل 1999-2000 فصل خوبی برای ژاوی بود که به علت مصدومیت گواردیولا او برای قسمت اعظم فصل انتخاب اول بود. بعد از اینکه کاپیتان افسانه ای تیم را به مقصد فوتبال ایتالیا ترک کرد ژاوی به بازیساز تیم بدل شد و به این کار ادامه داده است تا تمام استعداد و نبوغ خود را در این پست به اثبات برساند.

در زمان مربیگری فن خال، رکساچ، آنتیچ و رایکارد ژاوی همواره یک مهره کلیدی بوده است. این حقیقت زمانی اثبات میشود که بدانیم او در طول این مدت و در حالیکه هنوز فقط 25 سال سن دارد، 300 بازی رسمی انجام داده است.

در زمان مربیگری رایکارد، ژاوی نشان داده است که نه تنها میتواند در قلب خط هافبک بازی کند، بلکه این توانایی را دارد که در هر پستی در وسط زمین به بازی گرفته شود. این توانایی را از آنجا میتوان فهمید که او در قهرمانی لیگ در فصل 2004-05 بازیکنی بود که با انجام 36 بازی بیشترین بازی ها را انجام داد.

ژاوی هرگز 2 دسامبر 2005 را فراموش نخواهد کرد. در حین تمرین در لامسیا، لگامنت پای چپ او پاره شد. دوره درمانی او سریعتر از انتظار طی شد و پس از 5 ماه توانست بازی کند. در 29 آوریل 2006 و در بازی مقابل کادیز، ژاوی مجددا "احساس یک فوتبالیست" را داشت. او به موقع برگشت تا قهرمانی های لیگ و لیگ قهرمانان را در کنار هم تیمی هایش جشن بگیرد.

در دو فصل پایانی حضور فرانک رایکارد بر روی نیمکت بارسا، ژاوی یکی از بازیکنانی بود که بیش از بقیه مورد استفاده این هلندی قرار گرفته بود. علاوه بر این در فصل 2007/08 او رکورد شخصی خود را به 7 گل ارتقا بخشید. رکورد قبلی او، 4 گل در فصلهای 2001/02 و 2003/04 بود.

بعلاوه، ژاوی هرناندر همچنین بازیکن فیکس تیم ملی اسپانیا بوده است. او در جامهای جهانی 2002 و 2006 و جام ملتهای اروپای 2004 و 2008 حضور داشته است و در یورو 2008، پس از قهرمانی اسپانیا، به عنوان بهترین بازیکن تورنمنت انتخاب شد.
 
خصوصیات و ویژگی ها

ژاوی در تمام بازی ها بازیساز تیم است و هیچگاه ابدا عصبی نمی شود به طوریکه که با خونسردی فوق العاده ای تیم را هدایت میکند. از زمانی که او بازیساز بارسا شده است، بینایی و دیدی باورنکردنی در درون زمین نشان داده است. او نمونه دیگری از کار خوبی است که در تیم جوانان بارسلونا انجام میشود، خصوصا در پستی که به شماره 4 برمیگردد و همانگونه که او به بلوغ رسیده توانایی بیشتری از خود بروز داده است و میتواند هر گاه که مربی از او بخواهد خود را با پست های مختلف میانه زمین وفق دهد.


پاس های روبه جلوی او و توانایی اش در برداشتن فشار از روی تیم و حفظ توپش که تقریبا از تمام بازیکنان دیگر بهتر است،از یک یک نقطه قوت درون زمین ساخته است. او همچنین در کارهای دفاعی و در گرفتن توپ از حریف کاملا توانا است.


به علاوه، او خودش را در استفاده از توپ های مرده هم به خوبی نشان داده است، همانگونه که با شوت های قدرتمندش گلهای حساسی را از روی این موقعیت ها به ثمر رسانده است.


ژاوی روز دوم دسامبر سال 2005 را همیشه به یاد خواهد داشت. در طول تمرین در لاماسیا هافبک متولد ترسا از ناحیه زانوی چپ دچار مصدومیت شدید و پارگی لیگامنت شد. بعد از حدود پنج ماه او به میادین بازگشت. در بیست و نهم آوریل 2006 بازگشت و در مقابل کادیز بازی کرد و گفت" دوباره احساس یک فوتبالیست را دارم".او توانست به همراه بقیه هم تیمی هایش قهرمانی در لیگ و لیگ قهرمانان را جشن بگیرد.


بازیساز بارسا یکی از اعضای ثابت تیم ملی اسپانیا به رهبری لوئیز آراگونز در جام جهانی 2006 آلمان بود. جایی که تیم اسپانیا تا مرحله دوم پیش رفت و در آنجا به وسیله فرانسه حذف شد. وی همچنین از عوامل اصلی قهرمانی بارسا در جام ملت های اروپا در سال 2008 است.
ژاوی در تیم ویسنته دل بوسکه نیز سلطان میدان بود و به بمراه این تیم قهرمان جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی شد.
ژاوی در سال 2009 مرد دوم سال فوتبال جهان شد و در سال 2010 در حالی که همه او را صاحب توپ طلا میدانستند در کمال ناباوری مرد سوم دنیا شد
 افتخارات:
بارسلونا:

لا لیگا:2011-2010

لیگ قهرمانان اروپا:2011-2010
2010/11 سوپر کاپ اسپانیا:
2009/10لیگا
2009/10 جام جهانی باشگاه ها
2009/10 سوپر کاپ اروپا  
2009/10 سوپر کاپ اسپانیا:
2008/09 لیگ قهرمانان اروپا
2008/09 لیگا
2008/09 کوپا دل ری
2006/07 سوپر کاپ اسپانیا:
2005/06 لیگ قهرمانان اروپا
2005/06 لیگا
2005/06 سوپر کاپ اسپانیا:
2004/05 لیگا
1998/99 لیگا

تیم ملی اسپانیا:
2010 جام جهانی
2008 جام ملت های اروپا
2000 مدال نقره المپیک سیدنی
1999 جام جهانی زیر 20ساله ها
نويسنده: mj | تاريخ: سه شنبه 8 شهريور 1390برچسب:زندگینامه ی ژاوی,ژاوی,مغز متفکر, | موضوع: <-PostCategory-> |

زندگینامه ی کاپیتان پویول

 

 
 
کارلس پویول ایسافورکادا:
کارلس پویول فوتبالش را از تیم محلی دهکده کوچکی به نام لاپوبلا ده سگور که در آن متولد شده بود آغاز کرد. استعداد او خیلی زود توجهات را به خود جلب کرد و در سن هفده سالگی جذب آکادمی بارسا در لاماسیا شد.
او به سرعت بهترکیب ثابت بارسا اتلتیک رسید و سپس پیشرفت کرد تا در دوم اوکتبر 99 به دستور لوئیس فن خال در برابر وایادولید(2-2) در لالیگا کار خود را با تیم اصلی بارسا آغاز کرد. بازیهای او بیشتر و بیشتر شد تا اینکه او پست دفاع راست را به طور کامل از آن خود کرد. وی با استفاده از عزم و اراده بسیار قویش و همچنین با تلاش بسیار زیاد خود را با پست دفاع مرکزی وفق داد.
در فصل 2003-2004، او به عنوان کاپیتان سوم تیم انتخاب شد و نقش حیاتی در پیشرفت و صعود تیم به رده های بالای جدول لیگ را ایفا کرد. پویول در آن فصل 27 بازی در لیگ و 7 بازی در جام یوفا انجام داد.
با این حال، کارلس پویول تا فصل 2004-2005 برای کسب اولین جام خود با بارسا انتظار کشید. او در آن مقطع کاپیتان نخست تیم اصلی بارسا و یکی از ارکان موفقیت تیم رایکارد در قهرمانی در لیگ بود. در پایان فصل، رویای او به حقیقت پیوست و او جام قهرمانی لیگ را در نو کمپ بالای سر برد.
در طی فصل 2005-2006، او به همان خوبی فصل قبل بازی کرد. کاپیتان بارسا این افتخار را داشت که قبل از بلند کردن جام قهرمانی لیگ قهرمانان در پاریس پس از پیروزی خاطره انگیز برابر آرسنال در استادیو فرانس، و قبل از بازی با اسپانیول در لیگ تیمش به عنوان قهرمان لیگ معرفی شود. پویول در کل فصل تنها پنج بازی را از دست داد که هیچ کدام به خاطر مصدومیت نبود. در سه بازی او به دستور سرمربی فرانک رایکارد به استراحت پرداخت و در دو بازی دیگری که بازی نکرد محروم بود. او همچنین یک گل در پیروزی خانگی 5-0 برابر رئال سوسیه داد در 30 اکتبر 2005 به ثمر رساند.
کارلس پویول یکی از اعضای تیم ملی اسپانیا نیز هست و در جام جهانی 2002 و جام ملتهای اروپا 2004 و جام جهانی 2006 به همراه این تیم شرکت کرد.
خصوصیات و ویژگی ها
کارلس پویول بازی خود را در تیم اصلی بارسا به عنوان دفاع راست شروع کرد اما رفته رفته به یک دفاع وسط عالی تبدیل شد. او شایستگی هایش را با تلاش بسیار زیاد و نظم و انظباط خود در درون زمین نشان داده است. او یک بازیکن نمونه نیز به شمار میرود، او هیچ گاه کارها را وقتی باید از حمله به دفاع رفت پیچیده نمی کند.
همچنین اگر شرایط ایجاب کند، توانایی بازی در پست دفاع چپ را نیز داراست. اگرچه او خیلی بلند قد نیست  قدرت بدنیش او را در هوا بسیار قوی کرده است و در دفاع نفر به نفر با مهاجمینی که از او بلند قد تر هستند بسیار تواناست. وی همچنین علاقه زیادی به شرکت در حمله ها به خصوص روی ضربات آزاد و کرنرها دارد.
بیش از هر چیز، کارلس پویول به خاطره خصوصیات شخصیتیش و توانایی هایش برای هدایت تیم به عنوان کاپیتان و تعصبی که به پیراهن بارسا دارد الگوی تمام بازیکنان است. او یک مثال ایده آل از یک بازیکن در اختیار تیم است و وقتی که باید جلوی حمله تیم مقابل را بگیرد، دست به هیچ کار اضافه ای نمی زند.
افتخارات
بارسلونا
2005-2004: لالیگا
سوپرجام اسپانیا:2006-2005
2006-2005: لالیگا
2006-2005: چمپیونز لیگ
2006-2007: سوپرجام اسپانیا
کوپا دل ری:2009-2008
لیگا:2009-2008
چمپیونز لیگ:2009-2008
سوپرجام اسپانیا:2010-2009
سوپرجام اروپا:2010-2009
لیگا:2010-2009
جام جهانی باشگا ها:2010-2009
لیگا:2011-2010

لیگ قهرمانان:2011-2010

2010/11 سوپر کاپ اسپانیا:
2009/10لیگا
2009/10 جام جهانی باشگاه ها
2009/10 سوپر کاپ اروپا  
2009/10 سوپر کاپ اسپانیا:
2008/09 لیگ قهرمانان اروپا
2008/09 لیگا
2008/09 کوپا دل ری
2006/07 سوپر کاپ اسپانیا:
2005/06 لیگ قهرمانان اروپا
2005/06 لیگا
2005/06 سوپر کاپ اسپانیا:
2004/05 لیگا
1998/99 لیگا

تیم ملی اسپانیا:
2010 جام جهانی
2008 جام ملت های اروپا
2000 مدال نقره المپیک سیدنی
1999 جام جهانی زیر 20ساله ها
 
 

 

تیم ملی اسپانیا
2000: مدال نقره بازی های المپیک سیدنی
مدال طلای یورو 2008
مدال طلای جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی
مشخصات فردی
نام:کارلس پویول سافورسادا
پست:مدافع
محل تولد:لا پبلا ده سگور
تاریخ تولد:1978-04-13
قد:178 سانتیمتر
وزن:80 کیلوگرم
نويسنده: mj | تاريخ: سه شنبه 8 شهريور 1390برچسب:پویول,زندگینامه,کاپیتان پویول, | موضوع: <-PostCategory-> |

باشگاه فوتبال بارسلونا

باشگاه فوتبالبارسلونا
نام کامل باشگاه
باشگاه فوتبال بارسلونا
(Fútbol Club Barcelona)
لقب
آبی و اناری ها
تاریخ تأسیس
29 نوامبر 1899
نام ورزشگاه
نوکمپ
(
گنجایش: ۹۸٫۷۷۲)
مدیرعامل
سرمربی
لیگ
11-2010
لالیگا، اول
   
پرگل ترین برد
بارسلونا 1-9خیمناستیک دی تاراگونا
بدترین باخت
بارسلونا 1-12 اتلتیکو بیلبائو
بهترین گلزن تاریخ
سزار رودریگز(۲۳۵)
افتخارات
 
 
داخلی:25 قهرمانی درلالیگا،20قهرمانی درجام حذفی، 10قهرمانیدرسوپرکاپو ۲ قهرمانی در لیگ کاپ
اروپایی: 4 قهرمانی در قهرمانانلیگ،
4قهرمانی درجام یوفا
۲ قهرمانی درسوپرکاپاروپا
جهانی:1 بار قهرمانی در جام باشکاه های جهان2009
 
     
 


باشگاه فوتبال بارسلونا، که به شکل ساده تر بارسا خوانده می‌شود، باشگاهی ورزشی است که در شهر بارسلون، واقع در ایالت کاتالونیا از کشور اسپانیا قرار دارد. شهرت این باشگاه بیشتر به خاطر تیم
فوتبال آن است، که در سال ۱۸۹۹ توسط عده ای اهل سوئیس، انگلیس و اسپانیا و به رهبری خوان گمپر تاسیس شد. باشگاه به نوعی، نهادی برای ترویج فرهنگ و زبان کاتالان است، و از این رو عبارت «فراتر از یک باشگاه» (Més que un club) را به عنوان شعار خود انتخاب کرده است. سرود رسمی باشگاه، El Cant del Barça، اثر جوزپ ماریا اسپیناس نام دارد. تیم فوتبال بارسلونا یکی از سه تیمی است که هرگز به دسته‌ای پایین تر از لالیگا سقوط نکرده است، و نیز با ۲۰ قهرمانی در لالیگا، ۲۵ قهرمانی در جام حذفی، ۷ قهرمانی در سوپرکاپ و ۲ قهرمانی در لیگ کاپ، بعد از رئال مادرید پرافتخارترین تیم اسپانیا است. آنها همچنین با بردن در مجموع ۹ عنوان اصلی در اروپا، یکی از موفق‌ترین تیم‌های حاضر در اروپا می باشند. ۳ قهرمانی در لیگ قهرمانان، ۳ قهرمانی در جام یوفا، ۴ قهرمانی در جام در جام اروپا و ۲ قهرمانی در سوپرکاپ اروپا دستاورد بارسلونا در اروپا تا به امروز می‌باشد. در سال ۲۰۰۹، بارسلونا موفق شد اولین باشگاهی باشد که 6گانه لالیگا، کوپا دل ری  لیگ قهرمانان باشگاههای اروپا سوپر جام اسپانیا سوپر کاپ اروپا و جام جهانی باشگاه ها را به دست می‌آورد. همچنین بارسلونا تنها تیمی است که از سال ۱۹۵۵ همواره در جام باشگاههای اروپا حاضر بوده است. استادیوم باشگاه نوکمپ نام دارد، که با گنجایش ۹۸٫۷۷۲ تماشاگر، بزرگترین استادیوم در اروپاست. بارسلونا از درجه بالایی از محبوبیت برخوردار است، حدود ۲۵٫۷% مردم اسپانیا طرفدار بارسلونا هستند، و این در حالیست که بر اساس بررسی ای که اخیراً انجام شد، بارسلونا با دارا بودن ۴۴٫۲ میلیون هوادار در اروپا، پرطرفدارترین تیم حاضر در اروپا نیز هست. باشگاه همچنین با دارا بودن ۱۵۶٬۳۶۶ عضو رسمی در ژوئن ۲۰۰۷، بیشترین عضو ثبت نام شده را در میان تمام باشگاههای فوتبال دنیا دارد. طرفداران بارسلونا همچنین به culés معروفند. بارسلونا رقابت بی نظیری با رئال مادرید داشته و با این تیم در یکی از مشهورترین مسابقه های فوتبال در جهان موسوم به ال کلاسیکو رقابت می‌کند. در فصل ۰۸-۲۰۰۷ بارسلونا با درآمدی بالغ بر ۳۰۸٫۸ میلیون یورو تبدیل به سومین باشگاه ثروتمند جهان شد. بارسلونا دارای تیم دومی به نام بارسلونا اتلتیک نیز هست و تا قبل از ۲۰۰۷، تیم جوانان باشگاه به نام بارسلونا سی نیز فعالیت می‌کرد
نويسنده: mj | تاريخ: سه شنبه 8 شهريور 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |

خوان گمپر

 

 
 دوران ریاست گمپر(۱۹۲۳-۱۹۰۸)
 
در ۱۹۰۸، خوان گمپر برای اولین بار به عنوان ریاست باشگاه برگزیده شد. گمپر ریاست را در شرایطی خاص بر عهده گرفت: باشگاه از سال ۱۹۰۵، بعد از فتح کمپئوناتو دی کاتالونا، به این طرف، موفق به کسب هیچ عنوانی نشده بود و در نتیجه از لحاظ مالی در وضعیت مساعدی قرار نداشت. گمپر در ۵ دوره متفاوت، در بین سال‌های ۱۹۰۸ تا ۱۹۲۵، ریاست باشگاه را بر عهده داشت، و حدود ۲۵ سال را در مجموع در خدمت باشگاه گذراند. یکی از مهم ترین دستاوردهای او، کمک به بارسا برای به دست آوردن یک ورزشگاه اختصاصی بود. در ۱۴ مارس ۱۹۰۹، بازی‌های خانگی تیم به ورزشگاه کرر اینداستریا، که ۸٫۰۰۰ نفر گنجایش داشت، انتقال یافت. گمپر همچنین تلاش هایی برای افزایش تعداد اعضای باشگاه انجام داد، طوری که در سال ۱۹۲۲، تعداد اعضای باشگاه به فراتر از ۱۰٫۰۰۰ نفر افزایش یافت. در این برهه، ورزشگاه باشگاه دوباره تغییر یافت، و این بار به لس کورتس، که در همان سال افتتاح شده بود. ورزشگاه جدید ۲۲٫۰۰۰ نفر گنجایش داشت که بعدها به ۶۰٫۰۰۰ نفر هم رسید. گمپر همچنین جک گرینول را به عنوان سرمربی انتخاب کرد. هدایت او سبب شد که موقعیت بارسا از نظر فنی دچار تحول شود. در دوران گمپر، تیم فوتبال بارسلونا موفق شد یازده کمپئوناتو دی کاتالونا، شش [کوپا دل ری و چهار کوپا دی پیرنز به دست آورده و نخستین «عصر طلایی» خود را تجربه کند.
دوران دیکتاتوری ریوه را و جنگ‌های داخلی (۱۹۷۴-۱۹۳۹)
در ۱۴ ژوئن ۱۹۲۵، جمعیت حاضر در یک مسابقه، به نشانه همراهی با اورفئو کاتالا، سرود پادشاهی را هو کردند، اقدامی خودجوش که به در واقع واکنشی بود به دیکتاتوری پریمو دی ریوه را. حکومت به عنوان انتقام، ورزشگاه را تعطیل کرد و گمپر را هم مجبور به کناره گیری از ریاست باشگاه کرد. در ۱۹۲۸، مراسم قهرمانی بارسلونا در جام حذفی اسپانیا با ترانه‌ای به نام اودا اِ پلاکتو برگزار شد، ترانه‌ای که توسط یکی از اعضای اصلی گروه «نسل ۲۷»، رافائا آلبرتی، و در وصف عملکرد قهرمانانه دروازه بان بارسا، نوشته شده بود. در ۳۰ ژولای ۱۹۳۰، بنیان گذار باشگاه، خوان گمپر، بعد از دوره‌ای افسردگی که به خاطر مشکلات شخصی و اقتصادی ایجاد شده بود، اقدام به خودکشی کرد. اگرچه بارسلونا بازیکنان بزرگی مانند جوزپ اسکولا داشت که می‌توانستند به تیم کمک کنند، اما باشگاه بعد از این وارد دوره‌ای از افت و نزول شد، که در آن کشمکش‌های سیاسی جامعه ورزشی را به کلی تحت شعاع قرار داده بود. در این دوران، بارسا در سه جبهه با بحران رو به رو بود، مالی، اجتماعی (شمار اعضای باشگاه روز به روز کاهش می‌یافت) و ورزشی (با اینکه تیم جام کمپیونات دی کاتالونیا را در ۱۹۳۰، ۱۹۳۱، ۱۹۳۲، ۱۹۳۴، ۱۹۳۶ و ۱۹۳۸ تصاحب کرد، اما جز جام قهرمانی ۱۹۳۷ که بعدها پس گرفته شد، در سطح اسپانیا توفیق چندادنی نداشت).
یک ماه بعد از شروع جنگ داخلی، رئیس چپ گرای بارسا، جوزپ سانیول، توسط سربازان فرانسیسکو فرانکو در نزدیکی گواداراما به قتل رسید. در تابستان ۱۹۳۷، اعضای تیم در اردوی مکزیک و آمریکا بودند که خبر وقوع جنگ داخلی دیگر به آن‌ها رسید. قرار داشتن تیم درآن تور باعث شد که باشگاه از نظر اقتصادی در امان بماند، و نیز نصف بازیکنان خواستار پناهندگی به مکزیک و فرانسه شدند. در ۱۶ مارس ۱۹۳۸، فاشیست ها بمبی را در دفتر باشگاه انداختند که خسارت قابل توجهی بر جا گذاشت. چند ماه بعد، بارسلونا زیر سلطه فاشیست قرار گرفت، و به عنوان نمادی از یک کاتالانی مبارز، با مشکلات بسیار جدی ای مبارزه می‌کرد، و این در شرایطی بود که تعداد اعضای باشگاه به تنها ۳٫۴۸۶ نفر کاهش پیدا کرده بود.
بعد از جنگ‌های داخلی اسپانیا، زبان کاتالانی و پرچم کاتالانونیا ممنوع شد و تیم‌ها از استفاده از اسامی غیر اسپانیایی منع شدند. این اقدام سبب شد که باشگاه اجباراً به نام اسپانیایی «Club de Fútbol Barcelona» تغییر نام دهد و همچنین پرچم کاتالونیا را از نماد باشگاه حذف کند. در سال ۱۹۳۴، بارسلونا در نیمه نهایی کوپا دل جنلاریزیمو به مصاف رقیب دیرینه خود، رئال مادرید رفت. بازی رفت در لس کورتس با برتری ۰ - ۳ بارسلونا تمام شد. قبل از آغاز بازی برگشت، یک مقام امنیتی از طرف ژنرال فرانکو در رختکن بارسلونا با بازیکنان دیدار کرد. او به آن‌ها "یادآوری" کرد که آن‌ها تنها به واسطه "سخاوت" حکومت است که می‌توانند بازی کنند. بعد این اظهارات، در زمین بازی رئال کاملاً بر بازی تسلط داشت، و در پایان بارسا را با نتیجه ۱ - ۱۱ در هم کوبید[۴].
جنگ و شروعی دوباره
در آن سال‌ها که اسپانیا سرگرم جنگ و نزاع‌های سیاسی خودش بود، باشگاه نیز مانند بسیاری از باشگاههای دیگر از جنگ در امان نماند و آسیبهای بسیاری دید و تلخ‌ترین سالهای بارسا در این زمانها رقم خورد. در سال ۱۹۴۰ اهالی بارسا دوباره توانستند فعالیت خود را شروع کنند و سعی در ساختن تیم و باشگاهی در حد نام ایالت کاتالونیا نمودند و موفق شدند پس از پنج سال یک قهرمانی دیگر در لیگ بدست آورند. این قهرمانی مدیون فداکاری‌های بازیکنانی نظیر: سزار, والاسکو و... بود که در این پیروزی‌ها نقشی انکار ناشدنی داشتند. اسامی تیم قهرمان سال ۱۹۴۵: والاسکو, کویکو, والرون, الیاس, کورتا, کالو, بنیتو, رایش, گونزالوو II, کالوت, سیرا, سانز, کارو, سوسپدرا, واله, اسکولا, ماریانو مارتینز, گونزالوو III, براوو, روودا, باسیلو, ریبا, سزار, سگوئر در سال ۱۹۵۰ بارسا یک بازیکن بزرگ و نابغه را در ترکیب خود دید. کوبالا بازیکنی که در خط حمله بازی می‌کرد و دارای نبوغ عجیبی بود. در طی سالهای حضور وی در باشگاه بزرگ بارسلونا کمتر پیش می‌آمد که بارسلونا مسابقه‌ای را با پیروزی پشت سر نگذارد. حضور وی در بارسا موجب شده بود بارسا به یکی از قدرتهای آن زمان بدل شود. کوبولا به همراه باسورا و سزار یک خط حمله رویائی را تشکیل داده بودند و کمتر تیمی بود که از گزند این سه مهاجم آماده در امان بماند. کوبالا بازیکنی با سه ملیت مجار, چک و اسپانیایی بود که برای هر سه تیم به میدان رفت.
آغاز عصری جدید با لاپورتا
بعد از دوران ناامید کننده گاسپارت، ترکیب یک رئیس باشگاه جوان، خوان لاپورتا، و یک مربی جوان هلندی، فرانک رایکارد، ستاره آث میلان، باشگاه را دوباره به روزهای اوج خود برگرداند. حضور بازیکنان بین المللی نظیر رونالدینهو، دکو، هنریک لارسن، لودویک ژولی، ساموئل اتوو و رافائل مارکز در کنار بازیکنان محصول باشگاه و اسپانیایی مانند کارلس پویول، آندرس اینیستا، ژاوی هرناندز و ویکتور والدز سبب شد که باشگاه دوباره به دوران موفقیت خود برگردد. بارسا در ۰۵-۲۰۰۴ موفق شد لالیگا و سوپرکاپ اسپانیا را ببرد، و نیز دو ستاره این تیم، یعنی رونالدینهو و اتوو به ترتیب به عنوان اولین و سومین بازیکن سال فیفا انتخاب شدند. در فصل ۰۶-۲۰۰۵، بارسلونا قهرمانی اش در لیگ و سوپرکاپ را مجددا” تکرار کرد. نقطه اوج بارسا در لیگ، در سانتیاگو برنابئو اتفاق افتاد، جایی که بارسلونا موفق شد با حسا ب ۰ – ۳ رئال مادرید را شکست دهد، پیروزی ای که دومین برد فرانک رایکارد در برنابئو محسوب می‌شد و از این حیث او را تبدیل به اولین مربی ای کرد که رئال مادرید را در ورزشگاه خانگی اش دو بار شکست می‌دهد. عملکرد رونالدینهو در این بازی به حدی شگفت انگیز بود که بعد از گل دوم اش، گل سوم بارسا، هواداران رئال را وادار به تشویق و تحسین او کرد. در لیگ قهرمانان، بارسا تیم انگلیسی آرسنال را در فینال ۱ – ۲ شکست داد. در این بازی بارسا در حالیکه تا ۱۵ دقیقه به پایان بازی مقابل تیم ۱۰ نفره آرسنال ۰ – ۱ عقب بود، با تعویض هنریک لارسن، که آخرین باری بود که با پیراهن بارسا بازی می کرد، و در پی آن گل ساموئل اتوو و در ادامه جولیانو بلتی، بازیکن تعویضی، موفق شد نتیجه را به ۱ – ۲ تغییر دهد و به این ترتیب اولین جام اروپایی باشگاه بعد از ۱۴ سال به دست آمد.اگرچه بارسا فصل ۰۷-۲۰۰۶ را با قدرت آغاز کرد، اما در انتها فصل را بدون گرفتن جام به پایان برد. بعدها از تور پیش فصل بارسلونا در آمریکا به دلیل اینکه در آن چند بازیکن کلیدی، از جمله گلزن تیم ساموئل اتوو و ستاره جوان بارسا لیونل مسی، آسیب دیدند، به عنوان یکی از عوامل اصلی عدم موفقیت بارسا در این فصل نام برده شد. همچنین بعد از اینکه اتوو آشکارا از فرانک رایکارد و رونالدینهو انتقاد کرد، در تیم اختلافاتی آشکار به وجود آمد. رونالدینهو نیز پذیرفت که عدم آمادگی بالا بر روی نمایش او در این فصل اثر گذاشته است. در لالیگا، بارسا در اکثر اوقات فصل صدرنشین بود، اما با شروع سال جدید رئال مادرید توانست از بارسلونا سبقت گرفته و قهرمانی را به دست آورد. بارسا همچنین در کوپا دل ری به مرحله نیمه نهایی صعود کرد، جایی که در دور رفت آن، ختافه رقیب خود را با حساب ۲ - ۵ در نوکمپ شکست داد، که در آن لیونل مسی گلی به ثمر رساند که باعث شد همه آن را با گل معروف دیه گو مارادونا مقایسه کنند، اما در دور برگشت بازی را ۰ - ۴ واگذار کرد و ااز صعود به فینال باز ماند. آنها در آن سال در جام باشگاه‌های جهان نیز حضور داشتند، جای که در فینال با گلی دیر هنگام مغلوب حریف برزیلی خود، اینترناسیوناله شدند. در لیگ قهرمانان باشگاههای اروپا، بارسا به دلیل قانون گل‌زده در خانهٔ حریف توسط لیورپول درمرحله یک شانزدهم پایانی حذف شد.
بارسلونا فصل ۰۸-۲۰۰۷ را با عنوان سومی در لالیگا به اتمام رساند، و در لیگ قهرمانان و کوپا دل ری به مرحله نیمه پایانی رسید، که در هر دو توسط قهرمان همان سال حذف شد; منچستر یونایتد و والنسیا. یک روز بعد از شکست ۱ - ۴ مقابل رئال مادرید، خوان لاپورتا اعلام کرد که بعد از ۳۰ ژوئن، جوزپ گواردیولا، سرمربی تیم دوم بارسلونا جانشین فرانک رایکارد خواهد شد.[۵]
فصلی همراه با قهرمانی شش گانه
پیش از آغاز فصل ۰۹-۲۰۰۸، موجی از بی اعتمادی نسبت به رئیس باشگاه، خوان لاپورتا، به راه افتاد. این موضوع سبب شد که در انتخابات ۶۰% این بی اعتمادی را تائید کنند، در حالیکه اگر این مقدار به ۶۶% می‌رسید باعث برکناری او از سمتش می‌شد، و نتیجه این رأی گیری باعث استعفای ۸ نفر از اعضای هیئت مدیره شد. لاپورتا به عنوان نشانه‌ای از بازگشت دوباره‌اش، همراه با مدیر ورزشی باشگاه، تکسیکیی بگرستین، تصمیم گرفتند که هافبک سابق بارسلونا، جوزپ گواردیولا، را به عنوان سرمربی جدید تیم معرفی کنند. لاپورتا همچنین با فروش جیانلوکا زامبروتا، دکو، ادمیلسون و رونالدینهو، تغییراتی عمده در تیم به وجود آورد. حدود ۹۰ میلیون یورو توسط لاپورتا و بگرستین برای بازسازی تیم هزینه شد، و بازیکنانی همچون سیدو کیتا، جرارد پیکه، مارتین کاسرس، دنی آلوز و الکساندر هلب خریداری شدند. علاوه بر این باشگاه هستهٔ اصلی خود را که همان بازیکنان پرورش‌یافته در بارسلونا نظیر کاپیتان پویول، لیونل مسی، ژاوی هرناندز، ویکتور والدز و آندرس اینیستا بودند، حفظ کرد. در ۱۷ ژوئن ۲۰۰۷، بارسا با به دست آوردن ۵۰ امتیاز، با ۱۶ برد، دو تساوی و تنها یک باخت در ۱۹ بازی، رکورد بیشترین امتیاز نیم فصل لالیگا را جا به جا کرد. بارسا همچنین بعد از شکست دادن مایورکا موفق شد برای اولین بار بعد از ۱۹۹۸ به فینال کوپا دل ری صعود کند. ۶ روز بعد، در ۲۳ ژانویه، فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار، بارسا را به عنوان بهترین تیم فوتبال جهان در ۱۸ سال گذشته معرفی کرد . رده بندی بهترین باشگاههای تاریخ فوتبال جهان بر اساس نتایج تیم‌ها در رقابت‌های داخلی، از جمله لیگ و جام حذفی، رقابت‌های بین‌المللی در قاره‌های مختلف و نیز رقابت‌هایی که مستقیماً زیر نظر فیفا برگزار می‌شد، تعیین شد.
 
بارسا در دومین ال کلاسیکوی این فصل که در سانتیاگو برنابئو انجام می‌شد، موفق به خلق پیروزی تاریخی ۲ - ۶ شد، که با بیشترین گلی که بارسا تاکنون در ال کلاسیکو به ثمر رسانده برابری می‌کرد، و نیز بااقتدارترین برد بارسا در ال کلاسیکو از سال ۱۹۷۰ محسوب می‌شد، زمانی که درخشش یوهان کرایف موجب پیروزی ۰ - ۵ بارسا مقابل رئال شد.
نويسنده: mj | تاريخ: سه شنبه 8 شهريور 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |

تاریخچه ی باشگاه

 

افتخارات اروپایی و تیم رویایی
در خلال سالهای ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۴ یوهان کرایف به همراه «تیم رویایی» Dream Teamموفق شد چهار بار پیاپی قهرمان لیگ اسپانیا شود. در سال ۱۹۹۲ بارسلونا در فینال لیگ قهرمانان اروپا موفق شد با گل دقیقه ۱۱۱ رونالد کومان سمپدوریا که در آن زمان بسیار عالی بازی می‌کرد، را شکست دهد و اولین قهرمانی اروپا را جشن بگیرد. در همان سال بارسلونا با شکست دادن وردربرمن در نیوکمپ و با نتیجه دو بر یک موفق شد اولین سوپر کاپ اروپا را نیز بدست آورد. بازی رفت در آلمان و با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسیده بود و بارسا در مجموع با نتیجه سه بر دو به پیروزی رسید. در سال‌های بعد نوار موفقیت‌های مردمی‌ترین تیم جهان ادامه داشت. بارسا همیشه محل حضور بزرگترین ستارگان تاریخ فوتبال دنیا بود. بازیکنانی چون مارادونا، روماریو، استوویچکوف، رونالدو و ریوالدو و بسیاری دیگر از ستارگان بزرگ فوتبال در دهه‌های قرن بیستم در بارسلونا افتخار آفرینی نمودند. پس از سه سال رویایی به همراه لوئیس ونگال که برای بارسا ۲ قهرمانی و یک نائب قهرمانی را در لالیگا به همراه داشت، آبی و اناری‌ها دچار افت غیر قابل قبولی شدند. حتی بازگشت دوباره ونگال پس از ۲ سال نیز نتوانست گره از مشکلات تیم بزرگ کاتالونیا باز کند و دست قهرمانان آبی و اناری برای ۶ سال از جام‌های مختلف به دور ماند. بارسا در فصل ۲۰۰۳ - ۲۰۰۴ با خریداری بازیکن بزرگی همچون رونالدینهو توانست دوباره به همان تیم رویایی گذشته بدل شود, این در حالی بود که باشگاههای رئال مادرید و منچستر به شدت سعی داشتند با پیشنهادات وسوسه انگیز رونالدینهو را خریداری کنند, ولی وی با میل قلبی خود به بارسلونا پیوست تا با پیوستن به تاریخ این باشگاه نقش انکار ناپذیری در موفقیتهای بارسا داشته باشد. حضور خوان لاپورتا در راس هرم مدیریتی بارسا و اعتماد او به یک بازیکن بزرگ و یک مربی گمنام به نام فرانک ریکارد که در ابتدای راه مربیگری خود بود، و حضور بازیکنان ارزشمند باعث شد بارسلونا نه تنها دوباره به اوج اقتدار خود در اروپا بازگردد، بلکه چنان نمایش غرور آفرینی از بازی زیبا و فوتبال ناب و در عین حال کسب نتایج پر گل و جذاب را در معرض دید دوستداران فوتبال قرار دهد، که خیلی‌ها آن را بهترین تیم تاریخ بارسلونا و حتی بهترین تیم تاریخ فوتبال بدانند.
اما چیزی طول نکشید که همه فهمیدند تیم رایکارد و حتی تیم کرایوف بهترین تیم تاریخ نیست !!!!!!!پپ 38 ساله سکان هدایت بارسا را بر عهده گرفت و در اولین سال حضورش روی نیمکت بارسا نشان داد در مربیگری هم مثل دوران بازیگریش افسانه ای کار میکند!اسطوره بارسا در اولین سال مربیگری بارسا موفق شد تمام جام های ممکن را از آن خودش کند و علاوه بر اون با نمایش بازیهای فوق العاده زیبا و تیکی تاکای دیدنی به همه ثابت کرد برترین مربی دنیاست!او اعتقاد دارد که باید با بازی زیبا جام های متعدد گرفت و همین کار را هم کرد و با بارسا تمام قله ها را فتح کرد و در این حال بود که اکثر کارشناسان اعتقاد پیدا کردند که بارسای گواردیولا بهترین تیم فوتبال تاریخ فوتبال دنیا است .پپ بازیکنان بزرگی همچون پدرو بوسکتس بو یان و جوانانی چون جفرن تیاگو بارترا فونتاس جاناتان دوس سانتوس و... را به دنیای فوتبال عرضه کرد.
 
زنده باد بارسلونا
زنده باد کاتالونیا
 
نويسنده: mj | تاريخ: سه شنبه 8 شهريور 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |

شهر بارسلون

 

شهر بارسلون
 
نشان رسمی
 
 
بدون حومه شهر
۸۰۳km2
۱۲متر
شهر
۱,۶۲۱,۵۳۷
بدون حومه شهر
۴,۲۰۰,۰۰۰
۵٫۰۰۰٫۰۰۰
رتبه
۲امین شهر اسپانیا
منطقهزمانی
  -
تابستان (DST)
CET (UTC+1)
CEST (
UTC+2)
۰۸۰۰۱۰۸۰۸۰
+34 (اسپانیا) 93 (شهر)
بارسلون[۱]پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر بخش خودمختار کاتالونیا و پس از مادرید پرجمعیت‌ترین شهر اسپانیا و مهمترین بندر این کشور است. جمعیت شهر بارسلون ۱٫۶۲۱٫۵۳۷ در منطقه‌ای به وسعت ۱۰۱٫۴ کیلومتر مربع و منطقه شهری بارسلون بدون احتساب حومه در منطقه‌ای به وسعت ۸۰۳ کیلومترمربع[۲] بیش از ۴٫۲۰۰٫۰۰۰ نفر است.[۲][۳] مجموعا در حدود پنج میلیون نفر[۴][۵][۶] در ناحیه شهری بارسلونا زندگی می‌کنند. همچنین این شهر بخش اصلی شهرداری‌ها و شهرستان‌های هم جواریست که منطقه شهری بارسلونا را با جمعیت ۳٫۲۱۸٫۰۷۱ می‌سازند. بارسلون ششمین شهر پرجمعیت اتحادیه اروپا[۷][۸] و بزرگ‌ترین کلان شهر اروپا در کنار دریای مدیترانه است.
بارسلون به لحاظ اهمیت در امور مالی٬ تجارت٬ رسانه٬ سرگرمی٬ هنر٬ بازرگانی بین‌المللی، آموزش و گردشگری یک شهر جهانی است.[۹][۱۰]بندر بارسلونا یکی از مهم‌ترین بنادر اروپا در دریای مدیترانه می‌باشد، همچنین فرودگاه بین‌المللی بارسلونا در سال ۲۰۰۹ بیش از ۲۷ میلیون مسافر را جابه جا کرده است. [۱۱] شهر بارسلون دارای یک شبکه بزرگراهی گسترده و قطار سریع‌السیر نیز هست که اسپانیا را به فرانسه و بعد پرتغال متصل می‌کند. بارسلون ۱۲امین شهر جهان و ۴امین شهر اروپا به لحاظ شمار بازدیدکننده در سال است، این شهر سالیانه در حدود ۵ میلیون توریست را به خود جذب می‌کند.[۱۲] به نقل از مجله مونوکل این شهر ۱۷امین شهر قابل زندگی در جهان است،[۱۳] همچنین طبق تحقیق 2thinknow بین شهرهای‌های جهان در زمینه نوآوری، بارسلونا جایگاه ۱۳ام را داراست.[۱۴] بارسلون با ۱۷۷ بیلیون یوروتولید ناخالص داخلی ۴امین شهر ثروتمند اتحادیه اروپا و ۳۵امین شهر جهان است.[۱۵]
بارسلون به عنوان یک شهر رومی تاسیس شد و بعدها پایتخت کنت‌های بارسلون گشت. پس از پیوستن به پادشاهی آراگون یکی از شهرهای مهم امپراتوری آراگون بود. این شهر در طول تاریخ خود بارها مورد تصرف قرار گرفت. امروزه بارسلون یکی از مراکز مهم فرهنگی و به یکی از مقصدهای اصلی گردشگران بدل گشته و از میراث فرهنگی غنی برخوردار است. از سوی دیگر این شهر به سبب بناهای معمارانی چون آنتونیو گائودی و لوییز دومانچه ای مونتانر که به عنوان میراث جهانی یونسکو انتخاب شده‌اند شهرت دارد. همچنین بارسلون مقراصلی اتحادیه کشورهای دریای مدیترانه نیز می‌باشد.
بارسلون به عنوان پایتخت کاتالونیا، مقر اصلی دولت کاتالونیا است، پارلمان کاتالونیا و دیوان عالی کشور نیز در این شهر قرار دارند. بارسلون مرکز استان بارسلونا و بارسلونسکومارکا است.
نام
نام بارسلون از زبان فنیقی‌های ساکن ایبری که آن را بارکنو می‌خواندند آمده است. این مطلب را می‌توان بواسطه یک سکه قدیمی که برروی آن به خط ایبری، بارکنو () نوشته شده است تایید کرد.[۱۶] در متون یونان باستان آن را بارکینون[۱۷] و در لاتین آن را بارسیلونوم [۱۸] نوشته‌اند. در قرون وسطی این شهر به شکل‌های مختلفی چون بارچینونا، بارسالونا، بارچلونا و بارچنونا شناخته می‌شده است. همچنین برخی نوشته‌ها نام این شهر را به جنرال کارتاژ٬ همیلکار بارسا مرتبط دانسته‌اند.[۱۹]
تاریخچه
در رابطه با تاریخ ساخت این شهر دو داستان متفاوت وجود دارد. داستان اول ساخت شهر را به ۴۰۰ سال پیش از ساخت رم توسط اسطوره‌ای به نام هرکول نقل می‌کند. داستان دوم تاسیس این شهر را به همیلکار بارساکارتاژی پدر هانیبال نسبت می‌دهد که نام این شهر را بارسینو نام نهاد.[۲۰]
در حدود ۱۵ پیش از میلادرومی‌ها شهر را به یک کاستروم (اردوگاه نظامی روم) متمرکز بر روی مانس تبر، یک تپه کوچک در نزدیکی تالار قدیمی شهر، پلازا سنت خومه تغییر دادند. بارسلون در زیر استعمار روم فاونتیا[۲۱] یا به شکل کامل مستعمره فاونتیا جولیا آگوستا پیا بارسینو نام داشت.[۲۲]
جغرافیا
 
 
تصویر بارسلون از فضا
بارسلون در شمال شرقی شبه‌جزیره ایبری و در کنار دریای مدیترانه برروی فلاتی به وسعت ۱۷۰ کیلومترمربع[۲۳] قرار گرفته که ۱۰۱ کیلومترمربع[۲۴] از آن را شهر بارسلون اشغال کرده است. این شهر توسط رشته کوه‌های کلسرولا محصور شده و رودخانه یوبرگات در جنوب غربی و رودخانه بسوس در شمال آن جریان دارد.[۲۳]
تیبیدابو با ۵۱۲ متر ارتفاع بلندترین کوه کلسرولا است که از بالای آن می‌توان بخش قابل توجهی از شهر را مشاهده کرد، اگرچه بر روی این کوه، برج مخابراتیکلسرولا با ارتفاع ۲۸۸٬۴ متر ارتفاع قرار دارد که نمای کاملی از شهر را از بالای آن می‌توان دید.
جاذبه‌های شهر
باری گوتیک مرکز شهر قدیم بارسلون است که با وجود برخی تغییرات ایجاد شده در قرن ۱۹ و اویل قرن ۲۰ بناهایی از قرون وسطی و تعدادی قدیمی‌تر متعلق به رومی‌ها هنوز در آن وجود دارد. معماری مدرنیزمه کاتالان که بین سال‌های ۱۸۸۵ و ۱۹۵۰ گسترش یافته، میراث بسیار مهمی در بارسلون است و شمار قابل توجهی از این بناها در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند. در این میان کارهای معماری آنتونیو گائودی که در سرتاسر شهر آن‌ها را می‌توان یافت، قابل توجه است. بهترین بنا و معروف‌ترین کار او کلیسای ناتمام ساگرادا فامیلیا است که از سال ۱۸۸۲ در دست ساخت بوده و هزینه‌های آن از کمک‌های شخصی تامین می‌شود، زمان پایان ساخت این بنا ۲۰۲۶ برآورد شده است.
بناهای تاریخی